テイクツー・インタラクティブ・ジャパン合同会社
2K と Gearbox Entertainmentは、『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』 2022年発売を発表いたしました。 本作は、大人気シューティングRPGゲームシリーズの製作陣が贈る、不思議とワクワクと超強力な武器を求めて新たな冒険へと出掛ける、「ヒャッハー」と「ファンタジー」が掛け合わさった“ヒャッファンタジー”アドベンチャーです。2022年上旬、Take-Two Interactive(NASDAQ: TTWO)の会計年度第4四半期にXbox Series X|S、Xbox One、PlayStation5、PlayStation4、PC(Steam、Epic Games Store)対応で発売予定です。



– 2021年6月1日– 本日2KならびにGearbox Entertainmentは、大人気シューティングRPGゲームシリーズの製作陣が贈る、不思議とワクワクと超強力な武器を求めて新たな冒険へと出掛ける、「ヒャッハー」と「ファンタジー」が掛け合わさった“ヒャッファンタジー”アドベンチャー、『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』を2022年、Take-Two Interactive(NASDAQ: TTWO)の会計年度第4四半期にXbox Series XSPlayStation(R)4、PC(SteamEpic Games Store)対応で発売することを発表しました。

この新たなるファンタジー・シューティングRPGの世界で、プレイヤーは世界を支配しようと企む狂気の暴君ドラゴン・ロードの野望を食い止めるため、自分だけの最強の勇者をキャラメイクし、奇怪なモンスターとお宝がひしめくダンジョンを攻略し、強力なモンスターをなぎ倒し、豪華な戦利品を手に入れ、伝説級の冒険へと飛び込みます。何をしでかすかわからない“爆弾娘”タイニー・ティナによって命を吹き込まれたこの魔法の世界では、銃に魔法に剣、なんでもアリの予測不能で超ヒャッハーな冒険がプレイヤーたちを待っています。

『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』は、最大4人までの協力プレイができる、魅力的なストーリーとやり込み要素満載の全く新しいシューティングRPG冒険ファンタジーとなっています。2KとGearboxが本日公開した特報トレーラーでは、ファンタジー要素あふれる設定や、ユニークで魅力的な登場キャラクターなどが紹介されています。

「『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』は、ファンタジーの世界を舞台にした全く新しいシューティングRPGゲームの製作に向けて、Gearbox Softwareが十年以上にわたって断続的に続けてきた開発作業の集大成です。 “銀河最凶の13歳”ことタイニー・ティナの頭の中にあるユニークなファンタジー世界に、『ボーダーランズ(R)』の銃を掛け合わせることで、ドラゴンやスケルトン、ゴブリンなどと戦う大作感のある新作ゲームが完成したことは、私にとってまさに夢の実現です。」
―ランディ・ピッチフォード/Gearbox Entertainment創設者・『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』エグゼクティブプロデューサー

この冒険でプレイヤーと一緒にヒャッファンタジーな冒険に飛び込むのは、向こう見ずで気ままなキャプテンのバレンタイン(英語版声優:アンディ・サムバーグ)、ルールにうるさい几帳面なロボットのフレット(英語版声優:ワンダ・サイクス)、そして大人気の爆弾娘タイニー・ティナ(英語版声優:アシュリー・バーチ)の、総勢2人と1体。ティナは、プレイヤーをこのルール無用&なんでもアリのテーブルトークRPG風魔法世界でリードする案内役でもあります。また、ドラゴン・ロード(英語版声優:ウィル・アーネット)討伐の旅の道中、プレイヤーたちはリュートを振り回す吟遊バリアンや独特すぎるフェアリー・パンチファーザーといった楽しい仲間たちとも出会うことになります。

「Gearboxの優れた開発スタッフと輝かしい魅力を備えた声優陣、この2つが揃ったこのゲームに、私たちはこれ以上ないほど期待を寄せています。私たちは常に魅力的なアイディアや既存IPの強みを活用する方法を探し求めており、創造力あふれる情熱的なチームを昔からのファンだけでなく新しいユーザーの心も揺さぶるに違いない世界やキャラクターと引き合わせる手助けができることを大変喜ばしく思います。」
―デイヴィッド・イシュマラー/2K社長

【ゲーム情報紹介】
◆ヒャッファンタジーな魔法の世界での大冒険
ハチャメチャな案内役のタイニー・ティナと一緒に、何でもありのカオスなTRPGのような世界を旅しよう。壮麗な街、暗くじめじめしたキノコの森、不穏な空気漂う砦のほか、広大な世界にさまざまなマップが待ち受けている!

◆銃と魔法と剣で戦え
没入感たっぷりのFPSで強力な銃や魔法を使い、悪者どもを蹴散らそう。口の悪いスケルトンに陸の上をさまようサメ、巨大なボスなど、押し寄せる敵の軍勢を自慢の武器でブッ飛ばせ。さらに危険なダンジョンを攻略し、伝説のお宝を手に入れろ!

◆愉快な仲間と悪者をやっつけろ
一緒に冒険を進めるのは、向こう見ずで気ままなバレンタインと、ルールにうるさい几帳面なロボットのフレッテ。さらにドラゴン・ロード討伐の旅の道中、リュートを振り回す吟遊バリアンや独特すぎるフェアリー・パンチファーザーといった楽しい仲間たちとも出会うことに。

◆自分だけの勇者をつくれ
主人公のキャラメイクが可能な本作で、豊富なカスタマイズ機能を駆使して完璧な勇者をつくろう。その1つ、マルチクラスシステムでは、それぞれ異なるアビリティを持つ6種類のキャラクタースキル・ツリーを自在に組み合わせることができる。レベルを上げ、ビルドを磨き、装備をそろえて、究極の勇者になろう。

◆シームレスな協力プレイで仲間と大暴れ
ソロプレイのほか、フレンドとパーティーを組んで最大4人でシームレスなオンライン協力プレイや、ローカルでの画面分割での協力プレイも楽しめる。戦利品は共有することも、独り占めすることも可能。遊び方はプレイヤー次第だ!

Gearbox Entertainment開発の『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』はCERO審査予定となっております。スクリーンショット、キービジュアル、その他の画像資料については、newsroom.2k.comをご覧ください。その他の詳細については、playwonderlands.comをご覧ください。TwitterおよびInstagram、Facebookでの@PlayWonderlandsのフォローもよろしくお願いいたします。


オンライン機能の利用にはオンラインアカウント(13歳以上)が必要です。詳細についてはhttps://www.take2games.com/legal/jahttps://www.take2games.com/privacy/jaをご覧ください。


【公式発表トレーラー】
https://youtu.be/R6LdU5B9SZo


【画像素材】以下のURLよりダウンロードをお願いいたします。
https://14.gigafile.nu/0618-d308c70c81d2277601229690ac7af7793


2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)の販売レーベルです。

ここに含まれている商標や著作権はすべてそれぞれの所有者の資産です。


About Take-Two Interactive Software
Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher, and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe. We develop and publish products principally through Rockstar Games, 2K, Private Division, Social Point, Playdots, and Nordeus. Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms, and cloud streaming services. The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO. For more corporate and product information please visit our website at http://www.take2games.com.


About 2K
Founded in 2005, 2K develops and publishes interactive entertainment for console and handheld gaming systems, personal computers, and mobile devices, with product availability including physical retail and digital download. The Company is home to many talented development studios, including Visual Concepts, Firaxis Games, Hangar 13, Cat Daddy Games, 31st Union, Cloud Chamber and HB Studios. 2K’s portfolio currently includes several AAA, sports and entertainment brands, including global powerhouse NBA(R) 2K; renowned BioShock(R), Borderlands™, Mafia, Sid Meier’s Civilization(R) and XCOM(R) brands; popular WWE(R) 2K and WWE(R) SuperCard franchises; as well as the critically and commercially acclaimed PGA TOUR(R) 2K. Additional information about 2K and its products may be found at 2K.com and on the Company’s official social media channels.


About Gearbox Entertainment Company
Gearbox Entertainment Company is a Frisco, Texas-based award-winning, developer and publisher of interactive entertainment. It was founded in 1999 by game industry veterans, and its first release was Half-Life: Opposing Force. Since then, the company has become known for successful game franchises including Borderlands, and Brothers in Arms, as well as acquired properties Duke Nukem and Homeworld. The Gearbox Entertainment Company is a proud member of the Embracer Group AB family of companies, which is publicly traded at Nasdaq First North (EMBRAC B). For more information, visit www.gearbox.com.


Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
The statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as "anticipates," "believes," "estimates," "expects," "intends," "plans," "potential," "predicts," "projects," "seeks," “should,” "will," or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company's future business and financial performance. Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict. Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: the uncertainty of the impact of the COVID-19 pandemic and measures taken in response thereto; the effect that measures taken to mitigate the COVID-19 pandemic have on our operations, including our ability to timely deliver our titles and other products, and on the operations of our counterparties, including retailers and distributors; the effects of the COVID-19 pandemic on both consumer demand and the discretionary spending patterns of our customers as the situation with the pandemic continues to evolve; our ability to successfully integrate Nordeus’ operations and employees; the risks of conducting business internationally; the impact of reductions in interest rates by the Federal Reserve and other central banks, including on our short-term investment portfolio; the impact of potential inflation; volatility in foreign currency exchange rates; our dependence on key management and product development personnel; our dependence on our NBA 2K and Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles; our ability to leverage opportunities on PlayStation(R)5 and Xbox Series X|S; the timely release and significant market acceptance of our games; the ability to maintain acceptable pricing levels on our games; and risks associated with international operations.

Other important factors and information are contained in the Company's most recent Annual Report on Form 10-K, including the risks summarized in the section entitled "Risk Factors," the Company’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q, and the Company's other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com. All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made. The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

【発売元】2K/テイクツー・インタラクティブ・ジャパン
企業プレスリリース詳細へ
PR TIMESトップへ